Då har forbundet bestemt at finalen for NM-lag atter ein gong vert lagt til Ålesund. Dette er svært gledelege og må sjåast på som ein skikkeleg anerkjennelse av det arrangementet som BK Grand loste i hamn i 2010.
Med litt intern kunnskap tør vi vel garantere at klubben nok kjem til å gjere alt som står i dens makt på å lage eit arrangement som ikkje vil ligge attendefor 2010 arrangementet.
Gratulerer og lukke til!
Mo BK inviterer til Julecup i tradisjonell stil 4. juledag 2011 kl. 16.30. Påmelding på NBF-data innen 26.12. Her er invitasjonen.
Lag Steinmoen reiste sørover om torsdagen i skikkelige uvær for å møte Brevik i 1.runde i KM lag. 1. halvrunde viste seg å bli like dårlig som været og selv om Notodden vant med 20 IMP i andre halvrunde, så tapte laget med over 30 IMP totalt. Men det er fortsatt muligheter til å komme seg til finalen, så ingenting er over. Laget besto denne gangen av; Runar, Morten T, Frank og Tom.
Resultat og artikkel finner du her.
Drammen arb.forening bk Julecup 8/12-2011 1. Hans Melby - Jarle Melby 183 - 58,65 2. Rolf Bentsen - Fritz Reitan 177 - 56,73 3. Ole J.Olsen - Tor A.Lillehaug 170 - 54,49 4. Helge Fredriksen - Harald Green 166 - 53,21 5. Terje Lyngbø - Odd A.Solberg 165 - 52,88 6. Thor Holm - Åsmund W.Eriksen 160 - 51,28 7. Knut Dahlby - Yngvar Andersen 159 - 50,96 8. Bjørn Lerstad - Morten Langaas 158 - 50,64 9. Terje Andersen - Bjørn Iversen 154 - 49,36 10. Leif Bekkeli - Odd H.Knutsen 153 - 49,04 11. Greger Dahl - Tom Pettersen 148 - 47,44 12. Vidar Glenne - John Grinde 147 - 47,12 13. Trond M.Thorgersen - Jan Hagen 138 - 44,23 14. Per A.Gundersen - Odd A.Hansen 137 - 43,91 15. Jan R.Andersen - Nils Johnsen 127 - 40,71 -- Sendt med Operas revolusjonerende e-postprogram: http://www.opera.com/mail/
Klubbkveld 13. Desember
Bernhard Iversen - Kåre Carlsen 104 May-Tove Iversen - Jan Arne Varsi 82 Arnfinn Hatlehol - Jan Wengen 80 Kjetil Persen - Paul Hofseth 74 Jarno Mikael Johnsen - Knut Busk 71 Stein Tore Sebergsen - Britt Anne Iversen 70 Torstein Klogh - Odd Erik Tapio 63 John "Lille" Korbi - Tommy Andersen 52 Jan Ove Bernhardsen - Stian Larsen 52
Skrevet av Knut Busk.
Thor Erik Hofaniska er i Kina og spiller for landslaget våres. Laget kom på 3. plass av 4 lag, mens han og makker Thomas Charlsen kom på en meget fin 2. plass i parturneringen. Vi gratulerer.
Thor Erik sier over telefon at de nok kom noe seint til Kina, derfor ble første spilledag tung med tanke på tidsforskjellen.
Vi har fått 2 spill fra Asia:
Thor Erik: A10xxx - Ax - 98x - K109 Thomas: - - Kkn10xx - AQ10xx - Qxx
Ugunstig sone. 1sp - 2hj - 2nt - 3nt. Utspill kl 4.
Liten i bordet, kn og stikk med K på handen. Seiler ruter 8 som står. Ruter 9 - kn - Q - blakk. Seiler så hj kn fra bordet som står. Ny hjerter til esset avslører at fargen sitter 5-1. Kløver 9 fra handen som motstander stikker, Thor Erik avblokkerer ved å hive kl Q i bordet. Motstander spiller ny kløver til handa, Thor Erik tar for sp ess og avslutter med ruter finesse. Spille ga god score.
Så til et spill som Thor Erik brukte under minuttet på å spille hjem.
Thor Erik: Akn109 - Qx - Axx - Kkn87 Thomas: 8xx - AK10x - Dkn10 - 9xx
1nt - 3nt. Utspill sp 2.
Vinnner med sp 10 på handen. Legger ned kløver konge, spiller til venstre stikker med esset. Spiller sp tilbake. Thor Erik legger ned hj Q og hjerter til K, hj sitter 6-1 i mot. Spiller kløver fra handen og feller køver 10 hos motstander til høyre for spillefører. Motstander til venstre stikk med kløver Q og spiller ruter tilbake. Dette spille ga nesten topp.
I morgen starter singelturneringen der nede og vi ønsker Thor Erik og de andre norske spillerne lykke til.
GODT NYTT ÅR
Vi starter opp att i 2012 tysdag 3. januar
« Forrige Neste » 1... 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 ...12020