.......med årets sesong. Vi hadde et styremøte i kveld og terminlisten er satt, men det vil ta noen dager å legge den ut da jeg ikke rekker å skrive den nå....men vi gir beskjed når den er klar. Neste mandag er satt av som i kveld, en vanlig kveldsturnering.
Sesongens første vinnere var.....(trommevirvel)...Eivind og Ivar foran Runar og Morten K. Grattis ! Vidar og Ove ledet mye av kvelden, men datt ned til 3 plass til slutt.
Jeg lovet et spill i forrige uke, dessverre rekker ikke alltid timene til, men jeg tar det med her.
Kragerøcupen ble også spilt i helga. På startlisten var det flere kjente og ukjente helter. Dere kan selv se resultatlista her.
Har laget en ny terminliste som tar for seg turneringer utenbys. Du finner den i egen fane øverst på forsiden.
Terminliste for klubben trenger vi ikke for vi spiller jo stort sett bare Howell turneringer. Når vi skal ha singeltunering vil det bli sagt fra om i god tid.
Vi har ett lag i seriemesterskapet 3 div. som består av Torgeir, Ole Jørgen, Jon, Jan, Vicky, og Stig.
Men vi trenger også ett lag i 4 div. Se dato i terminlisten og lag ett lag. Gi meg beskje så kan jeg melde dere på.
4.div blir spilt i Skien, mens 3 div laget skal til Tvedestrand i år.
Vi bør også prøve å stille med 2 lag i km lag. Dette er kamper som blir spilt hjemme privat, og der kan vi stort sett velg dato selv.
SJ
Nils og Helge vart nr 2!
Stigande deltakelse, og fleire er på gong. Flott!
15.09.2014 19:55
7988 Snorre Aalberg
Tags:
Det er litt moro at det spillet jeg refererte fra allerede på lørdag, kommer som hovedoppslag på "NewInBridge" sin nettside. Der gratuleres de multinasjonale vinnerne av det russiske mesterskapet. To x Putin, To x Italia og to x Nederland,samtidig som de trekker fram det fine innspillet. I all beskjedenhet var "presentasjonen" av spillet flere hakk mer oversiktig på NBF sin side. (Trykk på bildet for artikkelen)
01.09.2014 23:14
Hei igjen Snorre.
15.09.2014 20:16
Dette har jeg skrevet om i flere artikler i det siste. I spillet under tenkte jeg "honnørpoeng", mens Geir Brekka tenkte "tapere". Det går ikke. Et makkerpar må tenke likt. Jeg rista på hodet over hans invitt når jeg medte 2sp. I min verden hadde jeg 14hp og nesten NT-åpning. Da måtte jeg da ta imot invitten til 4sp? Han hadde bare åtte honnørpoeng og jeg sendte han rett i skammekroken for nok en overmelding. Fremdeles er det hardt å melde på 2sp, men slik tenker Geir. "Jeg har en åttetapers hånd med mange positive faktorer. Ruterdamen er i makkers åpningsfarge, jeg har seks (!) trumfer og en dobbelton. Både hjerter ni og ruter ti kan være med å tette farger. Har makker en sekstapers hånd med verdier som passer (EDx,10xxx,EKxxx,x) så står det masse stikk. 24 - (8+6) = 24 - 14 = 10. Selv den tamme Exxx, xx,EKxx,xxx gjør at det er spill for 4sp, den står på hjerteresset foran. Han makker ruterknekten i tillegg, må motparten hente de fire første med kløver ut og hjerter gjennom til esset bak." I hans verden skal jeg ikke ta imot invitten. Rett nok har jeg 14hp, men det er og blir en åttetapers hånd. I tillegg har jeg fire knekter og en dame, i bridge oppskrytte verdier" Så da får jeg ta (også dette) spillet på min kappe for dårlige vurderinger.
Resultat kveld 3, mandag den 15.9
Resultat kveld 2, mandag den 8.9
Resultat kveld 1, mandag den 1.9
Gratulerer til Svein og Alf Jan med seier i kveld
Spelinga måndag 1. september blei vunne av Unni Skreslett - Kåre Kristiansen. 69,3 % score oppnådde dei, medan Reidar Dale - Tor Anders Hauge på andreplass hadde 62 %. Tredje pallplass gjekk til Thea og Bjørn Hauge med 58,3 % score.
Fullstendig resultatliste her
Spelinga held fram kvar måndag framover. Første simultanturnering denne sesongen går måndag 22. september.
Vel møtt!
Seieren i kveld gikk til Svein Åstrøm og Flemming Johnsen. Vi gratulerer
« Forrige Neste » 1... 11513 11514 11515 11516 11517 11518 11519 11520 11521 11522 11523 11524 11525 11526 ...12020