Kåre Beyer Kristiansen - Paul Hoftaniska ledet det meste av siste spillekveld men var forbigått av Jarno Mikael Johnsen - Asbjørn Anthonsen før siste runde men Kåre og Paul tok seieren i siste runde. Ranja Sivertsvik - Geir Olav Næss kom på 3. plass.
Ukens spill fra siste spillekveld i egen nyhet.
Sluttresultat 12. april 2011
Lawrence og Hermann vant andre kveld i klubbmesterskapet foran Kirsti og Per, Roger og Per fulgte på tredjeplass. Sammenlagt etter to kvelder leder Olav og Arne foran Roger og Per. Randi og Rolf følger på tredjeplass, Andreas og Bjarne er nummer fire. Klubbmesterskapet avsluttes neste mandag med de fem siste rundene.
Resultatene
Svar til: Når blir det mulig å publisere resultater fra Ruter på NBF-data
Bra oppmøte og 9 bord kan vi være bekjent av. Vestnesingene erobret toppen på en innholdsrik kveld der vi også fikk muligheten til å utsette redaktøren (PeTo) for Vienna Cup i spill nummer 25. Vi var kommet i 6 NT og PeTo spilte ut en liten spar. Vi stakk med ess i bordet og tok for kløver dame, ruter ess og så alle stikka i kløver og hjerter. På den 5 kløveren kasta vi ruter dame i bordet. etter at PeTo motvillig hadde droppa den siste sparen vi trengte for å claime tretten stikk. Med denne spilleføringen får vi 13 stikk med alle varianter der samme personen som har 4 spar også har ruter konge. Gøy, og slett ikke hverdagslig.
Foruten Jon Terje og Svein Jarle på førsteplass, så ble det Jo-Helge og Severin på andreplass og Asbjørn og Håkon på tredjeplass. Vestnes, Vigra og Sykkylven på pallen, noe som viser at klubben har besøk av langt mer enn korthungrige ålesundere.
Resultatliste.
Hørt på bord 1 etter halvspilt: "Gjor e nokke gale makker? Du rista på hodet..." "Neida, e har bare kink i nakken"...
Ottar Frode (bildet) informerer om at det blir påskebridge på Haramsøya i påska. Han vil komme med mer detaljer etter hvert, men sett av 2. påskedag hvis du vil spille bridge.
Spill 3 (under) på mandag var interessant. Skal man åpne i Vest og hva skal man i såfall åpne med? Zarpointsberegning har en interessant tilnerming og du kan lese om det her.
Med Zarberegning har Vest-hånden 30 poeng og er en helt klar åpningshand. Makker har 28 zarpoint i øst og du ligger å vaker mellom 5 trekk og 6 trekk. 57-62 Zar points. Med litt cuebids så har du teknikk nok til å melde denne slemmen.
Svar til: Rekruttering Norge rundt....
Mange vil nok si at vi var feige når vi gikk ned i 5 kløver i spill nummer 45 i KM-finalen for lag på Vestnes 10. april.
Vi åpna i nord med 1 kløver, for det har vi nå endelig lært av Terje. Tosetere av denne typen, åpnes best på ettrinnet for så å force makker senere og vise en 18-19 (20) hånd. Så tenkt så gjort og makker bidro med 3 kløver som etter avtalen skulle vise 6-9 og minst 5 kløver og tåle (!) 3NT dersom makker har 18-19 poeng for sin åpning. Bjørn Tangen i Vest var av det elskverdige slaget når han doblet opplysende (man skal jo være med...), men vi gikk på og meldte 4 spar som i denne settingen er RKCB med kløver som trumf. Bavianen kvitret null eller tre ess i syd. vi tenkte lenge og vel før vi pyset oss ut i 5 kløver. Nå var derimot Inge Dyrkorn også av det elskverdige slaget og meldte 5 spar. I den grad vi var i tvil om å melde 6 kløver før dette, tok det nå mindre enn et nanosekund å melde 6 kløver når det var vår tur igjen. Spilleføringen er som alle ser kun en formalitet. Kontrakten står og faller på ruterkappen, og denne gangen satt den fint plassert hos den opplysende dobler. Kontrakten ble også meldt av Bjørn I. Lange, men på de øvrige bordene (4) ble det stoppet på lavere nivå.
« Forrige Neste » 1... 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 ...12020