22.04.2015 19:53
7988 Snorre Aalberg
Tags:
Det har vært skrevet en del om KM i Østfold i helga.
1 18 96,0 57,6 Allan Livgård - Kåre Bogø 27945 29525 Askim BK - Ski BK2 15 84,8 56,7 Didrik Ueland - Odd Roger Nielsen 31173 35160 BK Tempo3 2 80,2 56,4 Terje Garseg - Leif Johan Lundal 12372 10252 Askim BK4 7 59,8 54,7 Knut Karlsen - Johnny Moen 13153 1273 Kolbotn BK - Ski BK5 4 56,0 54,4 Jørn Johansen - Egil Hansen 9659 1439 Moss BK Ser du på par 2, Garseg - Lundal, så var de bare 4 poeng bak NM plass og så viser jeg deg dette spillet. Par 2 kommer i 6sp og jeg kan ikke i min beste fantasi klare å se hvordan det er mulig ikke å få tolv stikk. På slutten av lange bridgeturneringer er det mye som skjer og vi har vel alle våre spill vi ønsker å glemme. Det må være minst en spiller i Østfold som sliter med å sove godt. Se også stakkar par 6 og 8. Rett under kortfordelinga vises det "ideelle" resultatet for spillet. Eller med andre ord, den teoretisk beste prestasjonen for begge par på spillet. -500 på ØV er altså fasiten. Brigde er ikke rettferdig når -500 gir todelt bunn for det ene paret og todelt topp for det andre. Det er akkurat derfor bridge er så morsomt. Teori og praksis er to forskjellige ting.
da vi spilte siste klubbkveld som også var med i NBF's gratis simultanuke og der premiene for vinter/vårturneringer ble utdelt, de greidde 64,8%. Torstein og Arnfinn tok 2.plassen og det var heller ingen overraskelse, de greidde 57,9 og var like foran Kåre og Halldor på 56,5 mens Olav og KOG kom på siste poengplass med sine mere beskjedne 52,8.
Nå går vi over til sommerbridgene som i første omgang dreier seg om Kvål på mandager og Soknatun på tirsdager.
22.04.2015 21:07
Ønsker du å lese en del av det som er skrevet om et spesielt emne, ligger det en slags innholdsfortegnelse til høyre. For eksempel kan du lese artikler om sommerens mesterskap ved å velge "EM 2015" under TAGS. Aud Veseth, Svein Erik Bull. Åse Langeland og Pernille Lindaas ønsker deg blant annet hjertelig velkommen til Nordens Paris. Det er nå 137 påmeldte par i EM Miks og 114 i EM Åpent par. Målet er omtrent hundre til i hver turnering og det er godt mindre enn to nye påemeldinger pr. dag fram til mesterskapet starter. Er det norske spillere som vet de skal spille, men enda ikke har meldt seg på, er det flott om de gjør det. Folk trekker folk! VI vet at erfaring at det kommer mange lagpåmeldinger i løpet av parspillinga. ___________________________________________________________________________
Sist tirsdag ble det satt deltakerrekord for dette århundret. Hele 11 par møtte og vi prøvde oss på spilleformen 5 bord med svans. Fortsetter det slik, blir snart hver spillekveld en mini Averøy-cup. Averøy kommune er varslet om at spillelokalet må utvides.
Vi kommer tilbake med resultater så snart kontrollkomiteen har avsluttet sitt arbeid.
Bildet viser litt av køen før spillelokalet åpnet
Det ble jevnt i toppen av dagens turnering, Vinnere av kvelden ble Øyvind og kongen og Terje og Henk og Bjørn T. og Jens Ivar alle med 61,1% vi gratulerer vinnerene.
Turneringen totalt ble Bjørn T og Jens Ivar vinnere, på andre plass kom Eilert og Alf og på 3 plass kom Henk og Terje. Vi gratulerer med pallplass og vi minner om at klubbmesterskapet starter til tirsdag og går over 3 kvelder uten stryk.
22.04.2015 21:35
Det er lagturnering, og jeg sier med en gang at spillet nok ikke er så opplagt som det kan virke ved første øyekast. Utspill en liten spar. Logg på og forklar meg, pls _______________________________________________________________
« Forrige Neste » 1... 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 ...12020