6 bord på startstreken og sogndaldominans då sesongen vart avslutta med samspelkveld. Nils Sverre-Torstein på andre, Tor-Ernst på femte og Olav-Herman på seksteplass var dei frå klubben vår som kom over middels. Takk for i år, og velkommen til sommarbridge som startar på Campusen komande tysdag.
Uoffisiell samanlagtliste
Etter kommentaren forrige uke møtte det 4 spillere mer enn sist.
Antall damer såvel som antall ikke-pensjonister økte også med 4.
Per Gunnar og Lisbeth var bare 1 poeng etter vinnerne, Eivind og Paul fikk også god pluss.
"Må nok melde overgang til en ny divisjon je nå", uttaler Vidar etter å ha halet i land en hjemmeseier i tospann med en krøsus fra Koppang. Hvor mye Åsmund Jørgensen måtte ut med for å spille med Sorkens svar på Zia Mahmood vites ikke, men det er vel snakk om tresifra beløp. Minst. Foreløpig holder innsatsen til 9. plass i simultanturneringa, blant 285 par. Rolf og Knut er heller ikke ubeskjedne med sin foreløpige 30. plass. Godt jobba! Resultater fra simultan finner du HER.
I første spill ser det ut til at det kan ha vært god utlufting i meldeboksen, spillet svingte 276p! For de spillerne i nord eller syd som havnet i utgang i spar handlet spillet i stor grad hvordan man kombinerer sjansene sine best for flest mulig kløverstikk med følgende kombinasjoner på begge hender (gode overganger hele veien):
Ny overlegen seier til John Ivar og Svein i kveld, gratulerer! Neste gang er det mye snadder på gang. Møt opp! Av lekkerbisknene kan vi nevne: Årsmøte, (litt forsinket), tototurnering med trukket makker, gratis bevertning med godbiter fra Seiersten catering, utlodning med høyst ettertraktede premier og sist, men ikke minst, PREMIEUTDELING!!
Forøvrig avholder Kløveress sin årsfest lørdag 2.mai. Den er åpen for alle festglade bridgespillere, men påmelding til Ingeborg Blisten er nødvendig. Ring så snart som mulig. Rasende billig, kun kr 200 per pers.
Sjur og Marius vann klubbmesterskapen suverent føre Svein og Kai. Dei var like suverene føre nr 3 som var Øyvind og Tor Henning.6 beste kveldane telde i samandraget.
22 par deltok 3. spillekveld av Vårcupen 2015 i Sortland BK. A-pulja ble vunnet av Almar Olsen - Rolf Lehn foran Gunnar Harr - Stig Arne Iversen på andre og Arvid Bræck - Torbjørn Dragland på tredje
B-pulja ble vunnet av Leif Hagen - John Solum foran Erling Anders Johansen - Børre Andreassen på andre og Jorunn Nordvoll - Annelise Sundberg på tredje.
Resultater A-pulja, B-pulja
22.04.2015 18:23
7988 Snorre Aalberg
Tags:
Det var visstnok en fjøsnisse som hadde tukla med korta i siste runde. Jeg vet ikke akkurat hva, hvordan og hvem, men uansett svært uheldig. Utvalg for turneringvirksomhet har sett på saken, men de hadde nesten ikke noen annen mulighet enn å la resultatet stå. Spillerne er i alle fall uskyldige og alle gjorde så godt de kunne i siste runde. Det ble mer bingo enn bridge, men jeg tror ikke det hadde blitt større endringer om de så hadde sletta de tre siste spillene. Jeg håper i alle fall den som ordna kortfila ikke gjør denne tingen igjen. Han eller hun bør vel strengt tatt få inndratt førerkortet for korteleggingsmaskina en stund?
Det er vel ingen som er spesielt i tvil om hva jeg mener om hele kvalifiseringsopplegget. Det er ulike syn på saken og jeg skal ikke påstå å eie sannheten. Hvis NBF ønsker å viderføre ordningen, synes jeg de skal bruke litt tid på å gå gjennom reglene fordi det er mange ting som skurrer.
22.04.2015 19:43
Det spilles på Hell, Stjørdal. Rett ved siden av Værnes. Flott at det sendes på BBO slik at damene kan få sjansen til å vise hva de er gode for. Det er sikkert noen par og lag som synes det er skummelt å bli overført LIVE, men det er viktig å opparbeide seg så mye rutine som mulig med dette. De gode spillerne glemmer at det sitter noen å trykker på meldingene vi melder og kortene vi spiller. Det er det aller, aller beste.
Lykke til alle sammen og jeg håper at jeg finner fine spill å skrive om. En spesiell lykkeønsking til juniorene. Sven Olai Høyland forteller at de har gjort store framskritt det siste årene, men at det enda nok er et stykke opp de de aller beste. "Middels er realistisk", sier han. _____________________________________________________________________________
14 par deltok da vårsesongen ble avsluttet med den tradisjonelle Vårturneringen ble avviklet over 7 runder á 4 spill tirsdag. Dessverre hadde ingen spillere fra naboklubbende Nesbygda (Svelvik) og Pøbben (Skoger) anledning til å delta derfor var det stort spillere fra Galleberg og Holmestrand som deltok. Det var spillere fra sistnevnte klubb som tok de fleste premieplassene. Den jevne turneringen - der hele 9 av 14 par kom over middels - endte til slutt med delt seier til Trond Rikstad – Magne Vike og Frank Indlagen – Stein Hovstad mens Odd A. Frydenberg – Stian Sørlie Helgeby ble nr. 3. Den siste premieplassen gikk til Erling Galleberg – Einar Nyork.
Her står premievinnerne og venter i spenning på den endelige rekkefølgen
De bridgefrelste har nå anledning til å spille en simultanturnering i Holmestrand førstkommende torsdag på Fjellhall i Hillestad mens den ukentlige sommerbridgen, arrangert av samme klubb, spilles på Borgen hver tirsdag fra kl. 18,30. Oppstart førstkommende tirsdag. Trykk <<<=== HER ===>>> for flere detaljer fra turneringen.
« Forrige Neste » 1... 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 ...12020